Husdjur....

Jag och husdjur går inte ihop jag har ett allt för upptaget liv, eller så är jag bara självupptagen och har inte tid att tänka på något annat än mig själv. Efter ett antal försök har jag insett att de är bara att lägga ner tanken på husdjur och fortsätta leva ensam =).

De började faktiskt så att jag skaffa en liten kattunge när jag skulle flytta till pappa, han hata katter och jag tröttna efter ca 2veckor och gav bort den nu lever den hos min brors svärmor och mår finemang, bra för den!

Sen när jag flyttade till min nuvarande lägenhet så tänkte jag att en katt vore mysigt och hämtade en kattunge i DFS. Den här gången fick den inte stanna lika länge efter 2 dagar hade jag tröttnat när pappa påpekade att katten minst skulle leva mellan 10-20år, USCH OCH FY! På jobbet märkte de ganska snabbt att jag hade tröttnat eftersom jag blev sur varje gång de frågade hur de gick med den söta lilla katten *grrr*. Efter 5 dagar kom de en tant och hämtade den och jag kastade allt va kattsaker va! Samma kväll när jag satt och drack vin fick jag ett sms av tjejen där jag hade hämtat katten och fråga hur de va med den.

Var jag på svara: "De går bra han var ute första gången idag."


Fick tillbaka: "Jaså de lätt konstigt var nämligen och hälsa på honom idag hos tanten som hade hämtat den hos dig"


Ups, pinsam situtation. De vissade sig att tanten hade ringt till tjejen efter jag hämtat katten och frågat om den fanns kvar och jag hade berättat att jag hämtat den i degerfors och hon förstod att de va där jag hade hämtat den.

Nu lever jag husdjurs fri och trivs riktigt bra med de!


image133

söt var den iaf=)


Kommentarer
Postat av: Jnnie

det gör du rätt i, husdjur är besvöriga, tillomed våra 3 fiskar är jobbiga=)

2008-05-05 @ 22:36:16
Postat av: pernilla

jennie: ja visst jag tänkte att fiskar är fitn men orkar inte med jobbet =)

2008-05-05 @ 23:00:36
Postat av: JEnnie

Ne ska man ha fiskar ska man ha baotastort akvariie så man slipepr göra rent det mer än en gång i halvåret=) Vårat akvarie är mest grönt på glaset, stacakrs fiskar *hehe*

2008-05-06 @ 06:52:47
Postat av: Alexzandra

Själv är jag ganska förundrad över att jag hållit mina fiskar vid liv så pass länge. Tror dem är typ 2månader gamla nu :) Dags att utöka familjen kanske. hehe..

2008-05-06 @ 09:32:58
URL: http://alexzandra.blogg.se
Postat av: pernilla

jennie: jo de är ju de man ska göra och de är ju de som är snyggast också jag skulle vilja ha ett inbyggt hehe.

Alexzandra: om du ska utöka får du nog fixa ett större akvarium =)

2008-05-06 @ 11:40:39
Postat av: Jennie

när jag bor i hus ska jag ha ett inbyggt akvarium, that's hot !

2008-05-07 @ 09:45:11
Postat av: Christel

Åh, va pinsamt... men kan inte låta bli att skratta...Lite kul var det faktiskt :) Låter som en sån där grej jag själv skulle kunna göra !!=)

2008-05-08 @ 10:54:06
URL: http://christelsanchez.blogg.se
Postat av: Pernilla

christel: alltså min syster fatta inte hur jag kunde dela med mig av den pisamma historien men dock är de för rolig för att hålla på =)

2008-05-08 @ 11:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0